Att göra-lista!

...and there it is.

Bra att veta att vissa saker med en själv aldrig förändras. Vissa reaktioner antar jag är förprogrammerade, när det är såhär så ska man känna såhär och när det är så så ska man känna sådär. Typ. Alltid samma, aldrig annorlunda.

Det finns vissa saker som jag aldrig vill veta. Vill jag veta något så får jag med största sannolikhet reda på det också. Men det finns vissa saker jag aldrig vill få reda på, och arbetar ännu mer aktivt med att inte på något sätt försätta mig i en sån situation där jag faktiskt får reda på det, men av någon anledning så misslyckas jag alltid, och vips! så vet jag det i alla fall.

Jag känner mig lite stressad och lite pressad för stunden. Det är så mycket jag måste göra, jag har så lite tid, och eftersom jag envisas med att vara sjuk så finns det inte överskott med ork heller för den delen. Och då får jag prestationsångest och känner mig kass, för jag vet att jag är bättre än såhär.

Jag är en kaosmänniska. Det måste jag sluta med.

Min att göra-lista:

  • Jag måste plugga till tentan i koptiska
  • Jag måste göra klart hemtentan i antiken
  • Jag måste göra klart uppgiften om etruskerna
  • Jag måste tvätta
  • Jag måste städa
  • Jag måste motionera mer
  • Jag måste bli frisk
  • Jag måste köpa födelsedagspresent till Carro och Sebastian.

Och med fördel så skulle allt det där vara klart redan igår, kanske senast imorrn. Så blir det ju inte, men ändå. Kanske en hel del av det i alla fall.

I helgen ska jag åka till Karlskoga, det kanske inte blir så tokigt. Jag behöver träffa Drake en sväng tror jag.

Pratade med morfar förut, jag hade som vanligt något som var "jätteviktigt" att jag fick prata med honom om. Det var det ju inte egentligen. Jag behövde bara diskutera att det snart var dags för jaktsäsong och jag ville veta hans plan, han får inte göra det på egen hand, eftersom det är jag som har ögon för sånt där. Det är ingen riktig jul utan en gran jagad av mig (och sandra i vissa fall! hihi). Inte för att jag direkt gillar jul överhuvudtaget, men det lilla man finner roande får man väl ta vara på, det är väl inte mer med det. Sedan så diskuterade vi även lite discodans, fotboll, hur mormor brukade äta sina kräftor, alltså bara sånna där viktiga saker!

Nu ska jag ut och gå. Om jag ska komma nånstans med min att göra-lista så måste jag ju börja nånstans. Och om man ska ta sig fram till sitt mål så måste man sätta fart och börja röra sig däråt, och därför så låter det logiskt att röra på sig.


//W. Hathor


Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Johan

Hördu! Du får ju höra av dig när du är här i krokarna! :O

Postat av: Johan

Hördu! Du får ju höra av dig när du är här i krokarna! :O

Postat av: Stina/Leif

Hahaha, såg din kommentar nu och skulle gå in för att svara, så såg jag din att göra-lista och kom på att jag fick panik sist jag såg den och det var därför jag inte hade svarat=D Och nu höll jag på att glömma vad jag skulle svara på för att jag blev så rädd för listan igen=D Jag vet iofs inte riktigt vad som står på den, men den var så långxD



Bärhjälp är i alla fall kick ass=D

<3<3

Postat av: elsa

F i n b l o g g ! : )


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback