Party like a rockstar.

Jag har glömt att berätta om min helg! Alltså, inte den den här veckan, för den har inte riktigt börjat än, utan den förra veckan! Såhär är det. Jag insåg att jag inte hade hälsat på mina katter på en månad, så jag bestämde mig för att det var en bra helg att dra till Karlskoga, för jag hade dessutom långhelg och kunde dra redan på onsdagen. För all del ganska smart, men jag lärde mig att en helg verkligen räcker, på fredag eftermiddag hade jag hunnit blivit så uttråkad att jag började bli odräglig.

Torsdag: Jag träffade Jocke och hans mor utanför Netto/Elgiganten, honom hade jag inte träffat sedan han kom förbi och lämnade lite kattleksaker och godis som jag hade glömt att tagit med när jag flyttade ut katterna från hans lägenhet förra sommaren, så vi pratade en stund innan vi båda drog vidare åt varsitt håll.

Fredag: Sandra drabbades av ankmun och ville inte visa sig offentligt, vilket gjorde att våra planer om att dricka alkohol blev väldigt inställda. Men sen så hörde Johan av sig och tyckte att jag skulle komma hem till Malin och förfesta och sen följa med till Red Brick. Och man kan ju säga att det var en ganska billig fylla. Hos Malin så satt Tina och tvingade mig att smaka på det mesta hon drack, och hon tvingade mig även att dricka upp hennes groggar när hon hade kommit halvvägs igenom dom, för hon satt och drack massa olika saker samtidigt, sen roade sig Johan med att hälla i mig shots samtidigt. Sen så passade jag på att för första gången smaka på cosmopolitan, och jag ogillar verkligen alkoholdrycker som smakar som saft. Så jag lyckades bara ta mig igenom halva min JD+cola innan det var dags att dra, så resten stoppade jag i väskan för senare tillfälle. På Red Brick var det massor av folk jag kände, och man hann knappt genom dörren innan man blev attackerad av en pepsi-drickande Sigrid. Jag köpte mig en JD+cola, och det blev den enda alkoholen jag hann köpa, för resten av kvällen roade jag mig med att smaka på alla andras alkohol, det fungerade jättebra! Men sen typ vid kvart i 1 så lurades jag iväg till King's head, och tro på fan, dödare ställe får man leta efter, det var ju i stort sett inga människor där alls, typ 10 eller nåt. Så efter en stund så sms:ade jag Maria och kollade om dom var kvar på Red Brick, och drog tillbaka dit och hängde med dom tills det var dags att bege sig.

(Malin och Wednesday, det är svårt att se bra ut onykter!)



Lördag: Jag vaknade och insåg att jag kanske trots allt inte borde ha varit ute så sent, för jag skulle iväg på Metallsvenskan, och den började ju klockan 11 på förmiddagen, och tro om jag inte var jättepigg på det. Tillslut lyckades jag lätt försenad ta mig upp och klä på mig och sedan ge mig iväg, sminka mig gjorde jag lite halvdant på vägen, det blev inte så bra, men jag orkade inte riktigt bry mig heller, jag ville bara sova. Och tro på fan om inte jag höll på att frysa ihjäl, 6 timmar fotboll i blåst och kyla och tillslut även regn, det är inte så party som man kan tro. Men Bullet är ju alltid underbara på plan, och de hade några nya trick istället för förra årets "köttbulle", och de tillochmed lyckades göra ett mål på rätt sätt, helt fantasiskt. Örebro vann i år igen, det var trist, för jag gillar inte örebro. Jag tycker att dom borde köra med öppen bar för alla spelare där, fler lag borde spela som Bullet, det är så mycket roligare att titta på packade människor som spelar fotboll än sånna som är nyktra, på samma sätt som att det är roligare att spela om man har druckit lite!
När det var slut bar det av till Conventum för en dos Twisted Sister. Jag har aldrig sett dom live förut, men dom gjorde en bra spelning måste jag säga. Däremot så har jag sett Sabaton så galet många gånger live nu, så jag bestämde mig för att jag hellre ville dra hem och sova än att kolla på dom. Dessutom höll jag på att svimma under Twisted Sister, som nog berodde på en kombination av vätskebrist, matbrist, värmeslag och sömnbrist. Jag vet mina begränsningar, och sedan incidenten under Sepultura för några år sedan så har jag slutat tänka "det går nog över".

Söndag: Jag sov, gjorde ingenting, packade och blev sedan hämtad av Jöran för att åka tillbaka till Uppsala. Ganska kul helg, men inte så pass kul att jag någonsin vill flytta tillbaka.


//Wednesday


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback